O treime dintre copiii din România petrec peste 6 ore online într-o zi de şcoală

civic press

27,3% dintre copiii din România petrec peste 6 ore online într-o zi de şcoală, iar procentul creşte la 48,3% dacă sunt într-o zi de final de săptămână sau de vacanţă, se arată într-un studiu privind utilizarea internetului de către copii realizat de “Salvaţi Copiii”, în perioada aprilie – septembrie 2018, pe un eşantion reprezentativ de 1.156 de copii din ţara noastră cu vârsta între 12 şi 17 ani inclusiv, potrivit Agerpres.

Vârsta medie la care copiii încep să petreacă timp online este de 9 ani, cu valori cuprinse între 7,4 ani în cazul copiilor de 12 ani şi 9,7 în cazul celor de 17 ani. Majoritatea acestora afirmă că accesează internetul de pe smartphone. 99,3% dintre copii declară că au un profil pe o reţea socială.

– 40% spun că se întâmplă foarte des sau destul de des să navigheze fără un scop anume,
– 54% au afirmat că au fost deranjaţi sau supăraţi de către alte persoane pe internet;
– 61% dintre respondenţi spun că s-au simţit inconfortabil ca urmare a ceva văzut pe internet, semnificativ mai multe fete şi elevi de liceu.
– 31% au petrecut mai puţin timp cu familia sau făcând lucruri pentru şcoală pentru a utiliza internetul
– 28% au încercat fără succes să petreacă mai puţin timp online.
– Aproape 13% dintre copii afirmă că s-a întâmplat cu o frecvenţă ridicată să nu mănânce sau să nu doarmă pentru a fi online
– 23% spun că nu s-au simţit în largul lor când nu au putut sta pe internet.
– 43% dintre copii au spus că postează online informaţii personale, precum fotografii, adresa la care locuiesc, locurile unde merg.

Mediul online reprezintă principala sursă de informare a copiilor respondenţi, urmată de discuţiile cu grupul de egali şi cele cu părinţii sau profesorii.

– 47,6% dintre copii declară că verifică uneori, rar sau deloc valoarea de adevăr a informaţiilor citite online.
– 43% dintre respondenţi afirmă că au văzut sau au primit mesaje cu conţinut sexual în mediul virtual.

73% dintre respondenţi spun că folosesc internetul la şcoală. Întrebaţi despre contextul în care utilizează internetul în mediul şcolar, mai puţin de jumătate spun că îl folosesc la clasă împreună cu profesorul sau în cazul orelor de informatică.

– 87,4% dintre copii afirmă că petrec timp online în pauze, iar 40% că o fac, pe ascuns, în timpul orelor de curs.
– 39,9% dintre copii spun că nu sunt încurajaţi de profesori să folosească internetul decât ocazional sau deloc.
Întrebaţi ce anume le place să înveţe folosind internetul, majoritatea copiilor menţionează lucruri care îi pasionează, despre care nu se vorbeşte la şcoală şi care au aplicabilitate în viaţa reală. Aproximativ 4 din 10 copii afirmă că aprofundează online informaţia primită la şcoală.
– 63,5% dintre respondenţi menţionează că se joacă online, semnificativ mai mulţi băieţi şi elevi de gimnaziu.

Studiul a fost realizat în cadrul proiectului “Ora de Net”, prin care în 2018 peste 47.000 de copii şi 12.000 de părinţi şi profesori au fost implicaţi direct în activităţi educaţionale, 718 copii au beneficiat de informare şi consiliere şi mai mult de 1.100 de sesizări au fost făcute prin linia specializată de raportare, potrivit Agerpres. (Foto: kaspersky.com)

Print Friendly, PDF & Email
Dacă ți-a plăcut articolul, premiază-l cu un like 🙂
fb-share-icon
Recomandate
Zeci de şoferi au protestat, marţi după-amiaza, pentru a doua…
error

Dacă ți-a plăcut, dă-ne un like. :)