Duminică, la Palatul Victoria, în prezenţa premierului Viorica Dăncilă și a ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, au fost semnate trei contracte de infrastructură: unul de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, al doilea, de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 din autostrada de centură și al treilea se referă la sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului pentru magistrala 5 de metrou.
“Primul contract are în vedere o autostradă foarte importantă şi demult aşteptată de români – autostrada Piteşti-Sibiu, secţiunea 1 Boiţa-Sibiu. (…) Valoarea contractului este de 612 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 129 de milioane de euro, durata de realizare a acestui contract este de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Al doilea contract este cel al lotului 3 al autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea Sud. Valoarea contractului este de 853 de milioane de lei, echivalent a 180 de milioane de euro, fără TVA. (…) Acest sector face parte din centura Bucureşti Sud, care va asigura conexiunea reţelei TEN-T, respectiv legătura dintre autostrada A1 Piteşti-Bucureşti şi autostrada A2 Bucureşti-Constanţa”, a precizat ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, potrivit Agerpres.
Contractul de proiectare şi execuţie pentru autostrada Sibiu-Piteşti, secţiunea 1 Sibiu-Boiţa (km 0+000 – km 13+170), a fost semnat de reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR), Narcis Neaga, şi de administratorul companiei Porr Construct SRL, potrivit unui comunicat al CNAIR..
“Durata de realizare a contractului este de 48 luni, din care 12 luni (1 an) pentru proiectare și 36 luni (3 ani) pentru execuția lucrărilor. Valoarea estimată a procedurii de licitație a fost de 765.838.999,48 lei, fără TVA (aproximativ 161 mil. euro), iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 80% din valoarea estimată” se arată în comunicat.
Autostrada Sibiu – Pitești (în lungime totală de aproximativ 123 km), va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European.
Potrivit reprezentnților CNAIR, “secțiunea 1 Sibiu – Boița reprezintă prima din cele 5 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești iar traseul ei va începe din zona localităţii Selimbăr (la intersecţia cu centura Sibiu) unde va fi construit un nod rutier care va deservi toate fluxurile de trafic, la o viteză de proiectare de 50-100 km/h. Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zona colinară, pâna la km 6, în zona localitații Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest comuna Tălmaciu precum și DJ 105G (Avrig – Mârșa – Tălmaciu – Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.”
Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteza de 100 km/h pe o porțiune de 5 km (din cauza constrângerilor fizice din teren), iar pentru restul de 8 km din traseu se va asigura o viteză minimă de proiectare cuprinsă între 120 km/h și 140 km/h
Pe traseul Secțiunii 1 (Sibiu – Boița) vor fi construite 8 poduri si pasaje și două noduri rutiere la intersecţia cu drumurile naţionale.
PODURI ȘI PASAJE
1. Pod la km 2+110, în lungime de 117,00 m
2. Pod peste râul Tocilelor , în lungime de 373,00 m
3. Viaduct la km 6+310, în lungime de 323,50 m
4. Pod pentru trecere animale la km 7+190, în lungime de 32,00 m
5. Pasaj peste autostradă la km 9+600, în lungime de 50,00 m
6. Pod peste râul Sadu, în lungime de 44,20 m
7. Viaduct la km 10+470, în lungime de 414,70 m
8. Viaduct la km 12+375, în lungime de 651,40 m
NODURI RUTIERE
Nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 și DN7, proiectat la o viteză minima de 40 km/h.
Nodul rutier Boița (13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteză minimă de 50 km/h
Cel de-al doilea contract – de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 din autostrada de centură a municipiului Bucureşti secţiunea Sud – a fost semnat, de Narcis Neaga, de directorul executiv Aktor SA şi de administratorul special Euro Construct.
“Contractul are o valoare de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro) și o durată de realizare de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor,” potrivit unui comunicat al CNAIR.
Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km. Aceasta va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.
“Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrăzii (Km 85+300 la Km 100+765), începe de la intersecţia cu DN 6, în zona localității Bragadiru și se termină la intersecția cu A1 (București-Pitești), lângă localitatea Dragomirești-Vale, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La km 93+150, traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 (Bucureşti – Craiova), iar în continuare, pe direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care la vest de Ciorogârla traversează o pădure, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se oprește la intersecţia cu A1,” se precizează în comunicat.
Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 140 km/h, iar în zonele unde aceasta nu este posibilă (constrângerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteză minimă de proiectare de 120 km/h.
Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) și ocoleşte pe la est localitatea Bâcu, unde intersectează DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu), la km 2+500.
Elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o rază minimă de racordare în plan de 4.000 m.
În cadrul contractului vor fi proiectate și executate 13 poduri și pasaje și 1 nod rutier.
PODURI ȘI PASAJE
1. Apeduct BRAGADIRU, în lungime de 143,40 m
2. Pasaj peste CF BUCUREȘTI – CRAIOVA, în lungime de 512,10 m
3. Pod peste râul SABAR, în lungime de 85,20 m
4. Pod peste Apeduct OGREZENI, în lungime de 143,40 m
5. Pasaj peste DJ 601, în lungime de 163.50 m
6. Pod peste râul CIOROGÂRLA, în lungime de 88, 20 m
7. Pasaj peste A1, în lungime de 112,20 m
8. Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), în lungime de 78,25 m
9. Pasaj pe D.E. (KM 89+748), în lungime de 78,25 m
10. Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), în lungime de 78,25 m
11. Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), în lungime de 78,25 m
12. Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), în lungime de 78,25 m
13. Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), în lungime de 78,25 m
NOD RUTIER
La intersecția cu Autostrada București – Pitești (A1) a fost prevăzut un nod rutier de tip treflă, iluminat pe timp de noapte.
Geometria bretelelor nodului rutier asigură o viteză de 40 km/h pentru cele interioare și de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional.
Al treilea contract, cel privind Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, a fost semnat de directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, şi de director general Alstom Transport SA. și se referă la furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare).
Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei (fără TVA), va avea o perioadă de execuţie de 9 luni.