ACTUALIZARE, marți, ora 11.00: Ministerul Educaţiei Naţionale organizează, marţi, simularea la Evaluarea Naţională la proba Matematică. Simularea se adresează celor aproximativ 350.000 de elevi înscrişi în clasele VII-VIII.
Clasa a VII-a – Subiecte – Matematică
Clasa a VIII-a – Subiecte – Matematică
Baremele de corectare pentru simularea la Evaluarea Naţională – limba română
ACTUALIZARE, luni, ora 12.00: Ministerului Educaţiei a publicat, pe site, modelele de subiecte, precum şi baremele de corectare pentru simularea la Evaluarea Naţională. Elevii au susţinut, luni, simularea la Limba şi literatura română.
A început simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VII-a și a VIII-a. Luni, la limba română.
În perioada 11 – 13 martie 2019, are loc, la nivel naţional, simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, la care participă, în premieră, de anul acesta, şi elevii clasei a VII-a și se adresează celor aproximativ 350.000 de elevi înscrişi la începutul anului şcolar 2018-2019, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN).
Calendarul simulării este:
11 martie – Limba şi literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba şi literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) în vederea valorificării capacității elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată.
Clasa a VII-a – Subiecte – Limba şi literatura română
Clasa a VIII-a – Subiecte – Limba şi literatura română
La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi trecute în catalog.
Obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie, potrivit comunicatului MEN.
Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor anunţă că la simularea evaluării naţionale vor da foia goală în semn de protest. Aceștia consideră că probele nu le vor evalua competenţele, ci doar cunoştinţele.
„Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, doreşte să aducă în atenţia publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale. De aceea, dar şi pentru a responsabiliza toţi decidenţii care până acum nu ne-au luat în serios, invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naţionale. Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generaţiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generaţie de sacrificiu, o generaţie de cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale. Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtaşi la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc. (…) Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experienţele noastre de învăţare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în faţa tuturor acestor nedreptăţi, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greşit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest faţă de învăţământul românesc. (…) Dăm foaia goală pentru că suntem conştienţi că ministerul ne vrea nişte cobai, nişte procente dintr-o diagramă şi nimic mai mult. Nu vrem evaluări mai uşoare, vrem evaluări reale”, se arată într-un comunicat transmis de reprezentaţii Consiliului Naţional al Elevilor.